Genel arama etkin değil.
Ana içeriğe git

Gelişim Programı Forum Kanalı

Eğitim Felsefeleri ve Farklı Yaklaşımlar

Eğitim Felsefeleri ve Farklı Yaklaşımlar

yazan mihriban arturk - Yanıt sayısı: 0

Eğitim felsefe akımları; Daimicilik, esasicilik ilerlemecilik ve yeniden kuruculuk şeklindedir. Buna ek olarak Çağdaş eğitim akımları vardır bunlar ise: Sanat eğitimi, çocuktan hareket akımı, kır eğitimi yurdu ve iş eğitimi akımı şeklindedir.

Daimicilik felsefe akımı aklın önemini vurgular ve bunu baz alır. Öğretmen, öğrencisine model olarak öğrencinin hali hazırda aklında bulunan doğruları bulmasına yardımcı olur. Bu felsefe akımına göre “öz” her insanda aynıdır. Değişmeyen evrensel bilgileri öğrencilere aktarmak ise eğitimin amacını oluşturur.

Esasicilik akımı insan aklının doğuştan boş olduğunu varsayar ve bütün bilgilerin sonradan öğrenilebildiğini savunur. Eğitim modeli olarak öğrencinin öğretmenini dinleyerek ve bu anlatılan bilgileri ezberleyerek öğrenebileceği bir sistemi sunar.

İlerlemecilik akımı öğrenciyi merkeze alan bir eğitim sistemi sunar. Bu eğitim sisteminde öğrencinin ilgi, yetenek ve ihtiyaçları dikkate alınarak öğrencinin gizli yeteneklerinin ve güçlü yanlarının ortaya çıkarılması hedeflenir. Bu felsefe akımında işbirlikçi çalışma, problem çözme ve öğrenci merkezli çalışma konuları öne çıkar.

Yeniden kuruculuk akımı akımlar arasında en çağdaş olanıdır. Burada hedeflerin önemi vurgulanır. Toplumun yeniden düzenlenmesi eğitimin temel hedefidir. İnsanlığın barış ve huzur içinde yaşaması için insanların işbirliği, demokratik yaşam biçimi gibi değerleri bilmesi gerekmektedir. Bu akıma göre bu değerlerin insanlara öğretilmesi eğitimin asıl hedefi olmalıdır.

Çağdaş Eğitim Akımları:

Sanat Eğitimi Akımına göre güzel sanatların ruhu baz alınarak mevcut eğitim sistemlerinin tamamının yeniden şekillendirilmelidir. Bu şekillendirmeler insanın içinde bulunan estetik duygularına göre yapılmalıdır.

Çocuktan Hareket Akımında çocuk merkeze konulur. Eğitim konuları ve amacı çocuğun kendisine göre düzenlenir, çocuğun aktif katılımı sağlanırken çocuğa müdahale etmemeyi ve gelişimini desteklemeyi hedefler.

Kır Eğitimi Yurdu akımı: İnsanın betonlaşmış şehirler yerine tabiatın içerisinde yetiştirilmesi gerektiğini vurgular. Bilginin ikinci sırada olduğu asıl önem verilmesi gereken ilk etkenin karakteri şekillendirmek olduğu görüşündedir. Gençlerin kır eğitim yurtlarında eğitim görmesinin gerekliliğini vurgular.

İş Eğitimi Akımı: işi insan zihnini ve maneviyatını belirleyen en etkili unsur olarak tanımlamışlardır. Çocuğun karakterinin il ile harmanlanması gerektiği düşüncesini savunur