Genel arama etkin değil.
Ana içeriğe git

Gelişim Programı Forum Kanalı

The One Thing All Great Teachers Do/ Nick Fuhrman/ TeDxUGA

The One Thing All Great Teachers Do/ Nick Fuhrman/ TeDxUGA

yazan mihriban arturk - Yanıt sayısı: 0

45 dakikanın bir insan hayatı için görece kısa bir süre olmasına rağmen yine de insan hayatını değiştirmeye yetecek uzunlukta bir süre olduğunu öğrendim. Hayatımıza giren herkesin birer  öğretmen olduğunu düşünüyorum. Bu hayatta kimi zaman birilerinin öğretmeni kimi zaman da öğrencisi oluyoruz. Peki öğrendiğimiz her bilgi ile ilişkimiz aynı mı? Neden öğrendiğimiz bazı bilgiler hafızamızda yer bulamazken bazıları ise hayatımızın temel taşlarını oluşturup aklımızdan hiç çıkmıyor. Nasıl oluyor da öğrendiğimiz tek bir bilgi gelecekte kim olmak istediğimiz ile ilgili bizi şekillendirme gücüne sahip olabiliyor.  Peki bilginin hafızamızdaki konumunu, değerini, etkisini  ve nerde duracağını belirleyen şey ne? Bazı bilgiler daha değerli iken bazıları değersiz mi? Bilginin değerine göre mi o bilgiyi nerede konumlandıracağımıza karar veriyoruz. Peki bilginin değerli olup olmadığını nasıl anlıyoruz? Ya çok değerli bir bilgiyi anlayamayıp kaçırırsak neler oluyor? Kafamda deli sorulargülüyor


TedxUGA konuşmacısı Nick Fuhrman’ın konuşmasını dinledikten sonra kafamda deli sorular belirdi ama aynı şekilde sorularımın cevapları da yine aynı konuşmanın içerisinde mevcuttu. İşte bu güzel haber. Öncelikle her bilginin kendi içerisinde değerli olduğunu  ve kıyaslanamayacağını düşünüyorum. Yalnız,  ne yazık ki her bilgi  kendi değerini gösterecek şekilde sunulacak kadar şanslı olamıyor ve hak ettiği etkiye sahip olamıyor. Birçok insanın hayatını etkileme gücüne sahip , faydalı, güçlü ve kıymetli nice bilgi etkisiz bir şekilde iletildiklerinden dolayı insan hafızasında/hayatında hak ettikleri konumu bulamıyorlar. Öyleyse bilgiyi onurlandırmanın ve hak ettiği konumu almasını sağlamanın yegane sorumluluğunun onu ileten öğretmende/insanda olduğunu söyleyebiliriz. Peki, bu sorumluluğu hakkıyla üstenen kişilere/öğretmenlere “ Great Teachers” desek nasıl olur?

Nick Fuhrman konuşmasında  “Great teachers” nasıl olunur? 4 maddede açıklamış.

1. Celebrate Mistakes; muhteşem bir öğretmen hataları kutlayabilen, onları fırsata çevirebilen ve bu hata anlarını etkili öğrenmeye çevirebilen kişidir.

2. Appreciate Differences; Farklılıkları memnuniyetle kabul eden, herkesin kendine özgü özelliklere ve bakış açılarına sahip olduğunu bilerek bu çeşitliliği kutsayabilen ve çeşitliliğin gücünü takdir edebilen kişidir.

3. Relay Feedback; geri bildirim öğrenci gelişimi için oldukça önemlidir. Öğrenci bilgiyi hangi düzeyde öğrendiğini bu şekilde test edebilir. Anında yapılan bir düzeltme veya doğru bilginin ödüllendirilmesi hem öğrenme sürecindeki  motivasyonun artmasına hem de bilginin kalıcı şekilde öğrenilmesine katkı sağlar.

4. Evaluate themselves; Öğretmenin bu süreç içerisinde kendisini değerlendirmesi oldukça önemlidir. Bu değerlendirme sürekli olarak devam etmelidir. Öğrenciden aldığı geri bildirimler ile eksikliklerini belirleyip gidermeli, öğrencilerini sürekli olarak gelişim alanında tuttuğundan emin olmalı ve grubun ihtiyaçları doğrultusunda bilgiyi en etkili şekilde aktardığından emin olmalıdır.

Toparlamak istersek, harika öğretmenler hatayı kutsayabilen ve onları birer öğrenme avantajına dönüştürebilen, farklılıklara saygılı olan, geri bildirimin öneminin ve gücünün farkında olan, öğretme süreci boyunca sürekli olarak kendini değerlendiren ve bu değerlendirmeler sırasında eksikleri ve ihtiyaçları belirleyerek gidermeye çalışan, öğrencilerini, öğretme sürecini ve bilginin değerini önemseyen insanlardır.


Evet, şimdi harika bir öğretmen olmanın yolunu biliyorsun ve bu kıymetli bilgiyi onurlandırmanın sorumluluğu artık senin omuzlarında. Eminim ki harika bir iş çıkaracaksın Muhteşem Öğretmen…