Genel arama etkin değil.
Ana içeriğe git

Gelişim Programı Forum Kanalı

1. Hafta Gelişim Programı

1. Hafta Gelişim Programı

yazan Enise Zengin - Yanıt sayısı: 0

1.      ARAŞTIR:

Eğitim felsefesi; eğitimin hangi amaçları gerçekleştireceği, bu amaçları gerçekleştirmek için hangi içeriğe sahip olacağı ve bu içeriğe bağlı olarak hangi yöntem ve tekniklerinin uygulanacağı ardından öğrenilenler ile sürecin hangi ölçüte göre ve nasıl ölçülüp değerlendirileceği gibi konular üzerine eğilen felsefi disiplindir. Eğitimi etkileyen felsefi akımlar; İdealizm, Realizm, Pragmatizm, Varoluşçuluk.

Eğitim felsefeleri

1.      Daimicilik (Perennialism): Akla önem veren görüşün eğitime yansıması “öğretmenin öğrenciye model olarak öğrencinin aklında zaten var olan doğruları buldurması” şeklinde olmaktadır. Felsefeye göre insanların özü dünyanın her yerinde aynıdır ve tarih boyunca değişmemiştir. Eğitimin amacı “Değişmeyen evrensel bilgileri aktarmak” olmalıdır. 

2.      Esasicilik (essentialism): İnsan aklı doğuştan boştur ve tüm bilgiler sonradan öğrenilebilir düşüncesini savunur. Bu görüşün eğitime yansıması “öğrencinin öğretmeni dinleyerek anlatılanları ezberlemesi” şeklinde olmaktadır.

3.      İlerlemecilik (Progressivism): Bu felsefede öğrenci merkezdedir. Eğitimde öğrencinin ilgi, ihtiyaç ve yetenekleri dikkate alınmalıdır ve öğrencilerin gizli güçleri ortaya çıkarılmalıdır. İlerlemeciliğe göre işbirlikçi çalışma, problem çözme ve öğrenci ilgi, ihtiyaç ve beklentileri önemlidir.

4.      Yeniden Kurmacılık (Reconstructionism): En çağdaş akımdır, önemli olan hedeflerdir. Eğitimin hedefi toplumu yeniden düzenlemek olmalıdır. İnsanlığın barış içinde yaşaması için uzlaşan değerlere ihtiyaç vardır. Bu nedenle eğitimin hedefleri iş birliği, demokratik yaşam biçimi gibi değerleri öğretmek olmalıdır.

Toplumdaki her türlü eğitim faaliyetlerinin belirli bir eğitim felsefesi temeline dayanması ve söz konusu eğitim felsefesinin de öğrenen ve öğretenlere rehberlik etmesi beklenir. Eğitim amaç, özne, form ve malzeme üzerinden açıklanır. Bu dört nedenin içeriği toplumun benimsediği eğitim felsefesi tarafından belirlenir. Hangi eğitim felsefesi kullanılsa da bu çerçeve kullanılarak bir eğitim sistemi inşa edilir.


2.      İZLE:

Her şey bir anda değişebilir. İnsanların yaptıkları, düşündükleri ve istedikleri kısa bir sürede değişebilir. Bir öğrencinin kırk beş dakikalık bir derste eğitmeninden nasıl etkilendiği ve gelecekte yapmak istediği işe nasıl karar verdiğini anlatan bir hikâye anlatılmaktadır videoda. İyi değişimlere sebep olmak bizim elimizde. Bir eğitmen değil iyi bir eğitmen olmak için öğrencilerin yanlışlarını tebrik etmek/kutlamak, farklılıklarını takdir etmek, geri bildirim almak ve kendini değerlendirmek gerekir. Herkes hayatının birçok anında öğretmen ve öğrencidir. İnsanlar birbirlerinden öğrenir ve öğretir. Sadece fark yaratan bir öğretmen olmak için iyi şeyler yapmak gerekir. Karşısındakine değer verdiğini göstermek gerekir. Herkesin hayatta bir rolü var ve birbiri için birer gereksinim konumundadır çünkü ekosistemin bir parçasıyız tıpkı diğer canlı ve cansız varlıklar gibi. Birini değiştirmek bir diğerini etkileyecektir. Bu değişimi ve etkiyi olumlu yöne çevirmek bizim elimizde. Farklı bakış açıları ve deneyim düzeyleri olan insanlarız. Bu farklılıkları takdir etmek ve desteklemek gerekir. Kendini ve çevreni değerlendirmek ve bir şeyleri değiştirmekte istekli olmak gerekir. Maya Angeles’ın dediği gibi “İnsanlar sizin ne söylediğinizi ve ne yaptığınızı unutur ama asla onlara ne hissettirdiğinizi unutmaz”. Birilerinde iyi hisler bırakmak elimizde, özellikle öğretmen/eğitmenler için bunu yapma fırsatı çok daha fazla. İyi öğretmenler, öğrenciler ve daha iyi bir dünya umuduyla…

 

3.      PAYLAŞ: 

https://medium.com/@enyse/yeti%C5%9Fkin-e%C4%9Fitimi-5c415957175a